Postia Räyskälästä 5/2018

20.6.2018

Tervehdys Räyskälästä,

Hieno kisaviikko on takana, kiitos kaikille organisaation jäsenille loistavasti sujuneista järjestelyistä. Ylpeänä seurasin vierestä ja koitin parhaani mukaan pysyä poissa jaloista. Olette te erinomaisen osaavia! Poikkeuksellisen hyvät säät mahdollistivat kisalentämisen peräti kuutena päivänä, joten palkintosijat ratkottiin todellakin lentämällä. Onnea tuoreille Suomenmestareille: Antti, Kimmo ja Juha!

Seuraavaksi Räyskälässä kilpaillaan 7.-14.7. Jannen kisoissa Ken Eklöfin johdolla. Jannen kisoissa lennetään viimevuotiseen malliin kahdessa eri luokassa. Kilpailijat voivat itse valita osallistuvatko Kuumaan ryhmään vai Jannen kisa-luokkaan. Lisätietoja luokista ja muusta kisaan liittyvästä löytyy osoitteesta www.rayskala.fi/jannenkisat. Samassa yhteydessä lennetään myös nuorten pohjoismaisesta mestaruudesta omassa luokassaan. Nuorten PM-luokkaan on nyt ilmoittautunut kolme pilottia Norjasta, kolme Tanskasta ja yksi Suomesta, Ruotsista ei tällä erää näytä kisapilottia tulevan.

Jannen kisojen ilmoittautuminen on ollut auki jo pitkään, mutta silti osallistujalistalla on vielä tilaa. Ilmoittaudu nyt ja varaa paikkasi tähän perinteisen rentoon kisailuun hyvässä seurassa.

Kesän viimeiset kilpailut pidetään elokuun kahtena peräkkäisenä viikonloppuna. EFRY GP kaahaillaan pe 17.- su 19.8. ja pe 24. - su 26.8.2018. Ilmoittautumaan pääsee osoitteessa www.rayskala.fi/gpkisa. Muutama nimi lisää listalle lisää samassa suhteessa kisanjärjestämismotivaatiota.

Juhannusta juhlitaan tänä vuonna ilman kokkoa. Eilinen vesisade ei riittänyt vakuuttamaan paloviranomaisia lopullisesti, vaan kokon polttamiselle annetaan lupa vasta juhannusaattona. Varmuuden varuiksi ei meillä kannata kokkoa alkaa kasaamaan, sillä  jos lupaa ei tule, niin sytyttämätön kokko on suorastaan avoin kutsu luvattomalle toiminnalle.

Kesä-heinäkuun vaihteen viikonloppuna 29.6.-1.7. on koko motelli ja luokat varattuna syntymäpäivien juhlinnalle. Samaten saunoissa on yksityisvarauksia, kuitenkin niin, että saunavuorot saadaan toteutettua. Juhlinta ei olisi juhlintaa jos siitä ei jonkinmoista metakkaa irtoaisi.
Saunavuorot lauantaina 30.6:
Iso sauna naiset klo 17-21
Pikku sauna miehet klo 18-22

Ilmailuviikonloppu 25.-26.8.
Suosittu ilmailuviikonloppu järjestetään, kuten aikaisemminkin, pohjoismaisena purjelentopäivänä. Tänä vuonna juhlapäivä osuu myöhempään ajankohtaan, toivotaan kelien silti suosivan. Ilmailuviikonlopun talkoisiin saa kaikki osallistua. Toivon, että ilmoitatte osallistumisestanne niin hyvissä ajoin kuin mahdollista. Järjestelyjä kun on helpompi tehdä, jos tietää että käsiparejakin löytyy. Edullisia esittelylentoja purjekoneilla toteutetaan tänäkin vuonna, joten kaikki kerhojen kaksikot lennonopettajineen tulevat tarpeeseen. Lentokaluston esittelijöitä, purjekoneen purku- ja kasausnäytöksen tekijöitä, opastajia kentälle ja takaisin.. jokaiselle löytyy jotakin hommaa. Ilmoittautua voi minulle tai käyttää viimevuonna käyttöönotettua sähköistä ilmoittautumiskaavaketta.

Korviini on kantautunut harmillisia tarinoita saunoilta. Toivon, ettei tähän asiaan tarvitse enää tämän jälkeen palata: Räyskälä-Säätiön saunat ovat Räyskälä-Säätiön omaisuutta. Räyskälä-Säätiö on järjestänyt saunavuorot molemmille saunoille ihan kaikkien iloksi. Saunominen on suomalaisen perinteen mukaisesti tarkoitettu rentouttavaksi ja rauhoittavaksi tapahtumaksi, pidetään tästä perinteestä kiinni. Saunojen käytössä ei ole olemassa muita sääntöjä kuin ne, jotka Räyskälä-Säätiö on esiin asettanut. Mikäli saunoja kokee tarvetta esittää omia toiveitaan muille kanssasaunojille, tehdään se ystävällisesti pyytäen. Annetaan kaikkien nauttia tästä saunomisen ihanuudesta!

ilmaillaan ja saunotaan ihmiset -mari-